2023/07/31 更新

写真a

カーク スティーブン
カーク スティーブン
Kirk Steven
所属
医学部 英語 教授
職名
教授
外部リンク

研究キーワード

  • second language spoken fluency, interactive alignment, flipped classroom

研究分野

  • 人文・社会 / 外国語教育

学歴

  • University of Nottingham   Department of English   PhD in Applied Linguistics

    2008年9月 - 2016年12月

      詳細を見る

    国名: グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)

    researchmap

  • University of Washington   Department of English   MA in TESOL (Teaching of English to Speakers of Other Languages)

    2000年9月 - 2002年6月

      詳細を見る

    国名: アメリカ合衆国

    researchmap

  • Massachusetts Institute of Technology   Department of Linguistics and Philosophy   BS in Philosophy

    1986年9月 - 1990年9月

      詳細を見る

    国名: アメリカ合衆国

    researchmap

経歴

  • 日本医科大学   外国語教室   准教授

    2017年4月 - 現在

      詳細を見る

    国名:日本国

    researchmap

  • 東京大学   教養学部   特任講師

    2012年4月 - 2017年3月

      詳細を見る

    国名:日本国

    researchmap

  • 東洋大学   文学部 英語コミュニケーション学科   講師

    2006年4月 - 2012年3月

      詳細を見る

    国名:日本国

    researchmap

  • 旧所属 神田外語大学 外国語学部 英米語学科   講師

      詳細を見る

所属学協会

  • 学術英語学会

    2018年 - 現在

      詳細を見る

  • American Associaton of Applied Linguistics

    2012年 - 現在

      詳細を見る

  • Japan Association of Language Teachers

    2006年 - 現在

      詳細を見る

論文

  • 講義型授業へ―学習成果向上のための授業デザイン 査読

    カーク・スティーブン, 西川純恵

    日本医科大学基礎科学紀要   ( 47 )   31 - 47   2019年9月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

    researchmap

  • Searching for research articles on the Internet 招待 査読

    Steven Kirk

    Journal of the California Dental Association   555 - 560   2018年9月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)  

    researchmap

  • A spoonful of science can make science writing more hedged 査読

    David Casenove, Steven Kirk

    Electronic Journal of Science Education   20 ( 3 )   138 - 149   2016年

     詳細を見る

    担当区分:最終著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    researchmap

  • Flipping the ESP writing classroom 査読

    Steven Kirk, David Casenove

    OnCUE Journal   9 ( 2 )   119 - 128   2016年

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者, 責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)  

    researchmap

  • Flipping the Academic Writing Classroom 査読

    Steven Kirk, David Casenove

    Flipped Instruction Methods and Digital Technologies in Language Learning Classrooms   196 - 231   2016年

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:論文集(書籍)内論文  

    researchmap

  • Addressing spoken fluency in the language classroom 査読

    Steven Kirk

    Exploring EFL Fluency in Asia   101 - 119   2014年

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:論文集(書籍)内論文  

    researchmap

  • Fluency and spoken English 査読

    Steven Kirk, Ronald Carter

    Exploring New Paths in Language Pedagogy   25 - 38   2010年

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:論文集(書籍)内論文  

    researchmap

  • Developing and evaluating a metalinguistic awareness course for second language learners

    Steven Kirk, Nicolai Struc

    Dialogos   9   41 - 58   2009年

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

    researchmap

  • New perspectives in grammar teaching

    Steven Kirk

    Dialogos   8   119 - 143   2008年

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

    researchmap

  • A study of metalinguistic observations in second language learners' diaries

    Struc Nicolai, Kirk Steven

    麗沢学際ジャ-ナル   16 ( 2 )   87 - 95   2008年

     詳細を見る

    担当区分:最終著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)   出版者・発行元:麗沢大学経済学会  

    CiNii Books

    researchmap

  • Go slow or go slowly? Flat adverbs and the -ly sufffix

    Steven Kirk

    Dialogos   7   113 - 129   2007年

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

    researchmap

  • Sources of misunderstandings in native speaker / non-native speaker conversations

    Steven Kirk

    Kanda University of International Studies Research Institute of Language Studies   16   231 - 257   2006年

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

    researchmap

  • Focusing on language with a new lens

    Steven Kirk

    Working Papers in Language Education   2   57 - 64   2005年

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

    researchmap

  • Measuring productive and receptive pragmatic competence

    Steven Kirk, Ken Benoit

    Journal of the Kanda University of International Studies   16   501 - 541   2004年

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

    researchmap

▼全件表示

講演・口頭発表等

  • Focusing on language with a new lens

    Steven Kirk

    Asia TEFL (Teachers of English as a Foreign Language), Seoul, South Korea  2004年11月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • A study of metalinguistic observations in second language learners' diaries

    Steven Kirk, Nicolai Struc

    Association of Language Awareness, Hong Kong, China  2008年7月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Receptive versus productive pragmatic competence

    Steven Kirk, Ken Benoit

    Teachers of English to Speakers of Other Languages (TESOL), Salt Lake City, UT, USA  2002年4月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Implementing new perspectives in grammar teaching

    Steven Kirk, Amanda Lloyd, Richard Moore

    Teachers of English to Speakers of Other Languages (TESOL), Salt Lake City, UT, USA  2002年4月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Developing and evaluating a metalinguistic awareness course for second language learners

    Steven Kirk, Nicolai Struc

    Association of Language Awareness, Hong Kong, China  2008年7月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • What do we really know about fluency?

    Steven Kirk

    New Insights into the Study of Conversation International Symposium, Grenada, Spain  2010年5月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Fluency and second language spoken English

    Steven Kirk

    18th International Conference on Pragmatics and Language Learning, Kobe, Japan  2010年7月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Helping students to build fluency 招待

    Steven Kirk

    5th ELT (English Langauge Teaching) Career and Professional Development Conference, Tokyo, Japan  2011年5月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(招待・特別)  

    researchmap

  • Second language spoken fluency in monologue and dialogue

    Steven Kirk

    International Association of Applied Linguistics (AILA), Beijing, China  2011年8月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Revisiting memorization and repetition in the language classroom 招待

    Steven Kirk

    5th Joint JALT (Japan Association of Language Teachers) Conference, Tokyo, Japan  2010年10月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(招待・特別)  

    researchmap

  • Fluency and memorization-based teaching techniques

    Steven Kirk

    Japan Association of Language Teachers (JALT), Nagoya, Japan  2010年11月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • A framework for monologic and dialogic L2 spoken fluency

    Steven Kirk

    American Association of Applied Linguistics (AAAL), Dallas, TX, USA  2013年3月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Meaningful memorization and repetition strategies to improve students' fluency 招待

    Steven Kirk

    Cambridge Day, Kaohsiung and Taipei, Taiwan  2014年4月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(招待・特別)  

    researchmap

  • Integrating repetition and practice into the Communicative classroom 招待

    Steven Kirk

    6th ELT (English Langauge Teaching) Career and Professional Development Conference, Tokyo, Japan  2012年5月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(招待・特別)  

    researchmap

  • A case study of monologic and dialogic L2 fluency

    Steven Kirk

    British Association of Applied Linguistics (BAAL), Southampton, UK  2012年9月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Student views on the implementation of flipped learning in an ESP classroom

    Steven Kirk, David Casenove

    Japan Association of Language Teachers (JALT) Pan-SIG, Okinawa, Japan  2016年5月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Disfluency or speech management? A case study of co-constructed fluency with two Japanese learners of English

    Steven Kirk

    Fluency and Disfluency across Languages and Language Varieties, Louvain, Belgium  2017年2月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Flipping the ESL Academic Writing Classroom

    Steven Kirk, David Casenove

    Japan Association of Language Teachers (JALT) College and University Education (CUE) SIG, Tokyo, Japan  2014年9月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

    researchmap

  • Rethinking the 4/3/2 activity for fluency and accuracy development

    Steven Kirk, David Casenove

    Hawaii International Conference on English Language and Literature Studies (HICELLS)  2020年3月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Addressing accuracy issues in fluency activities

    Steven Kirk

    Hong Kong Continuing Professional Development Conference  2021年1月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • A multi-modal case study of the co-construction of fluency in dialogue

    Steven Kirk

    American Association of Applied Linguistics (AAAL), Portland, OR, USA  2017年3月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

    researchmap

  • The function of rhythm and interactive alignment in creating confluence in conversation

    Steven Kirk

    British Association of Applied Linguistics (BAAL), Leeds, UK  2017年9月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

    researchmap

  • The basics of scientific writing 招待

    Steven Kirk

    After iGEM  2021年5月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(招待・特別)  

    researchmap

  • Fluency as interactive alignment: A case study of second language speakers in conversation

    Steven Kirk

    International Association of Applied Linguistics (AILA), Groningen, the Netherlands  2021年8月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(指名)  

    researchmap

▼全件表示

共同研究・競争的資金等の研究課題

  • Knowledge and acquisition of grammatical constructions in English as a Foreign Language

    研究課題/領域番号:21K00661  2021年4月 - 2024年3月

    日本学術振興会  科学研究費助成事業 基盤研究(C)  基盤研究(C)

    KIRK STEVEN, 西川 純恵

      詳細を見る

    配分額:2080000円 ( 直接経費:1600000円 、 間接経費:480000円 )

    researchmap

  • Rethinking the 4/3/2 activity for fluency and accuracy development

    研究課題/領域番号:17K02882  2017年4月 - 2022年3月

    日本学術振興会  科学研究費助成事業 基盤研究(C)  基盤研究(C)

    KIRK STEVEN, カズノブ ダビッド

      詳細を見る

    配分額:4290000円 ( 直接経費:3300000円 、 間接経費:990000円 )

    In 2020, we presented the results of the first part of the data collection at a conference in Hong Kong. This data involved subjects giving the same speech twice, followed by a self-transcription grammar awareness activity, and then followed with giving the speech another two times a week later. The results of this part of the study were that subjects did, in fact, tend to correct the grammar errors they noticed in the intervening activity, during their later iterations of the speech, while maintaining the gains in fluency that have been typical of the 4/3/2 activity in previous research. The second part of the data collection involved subjects giving the same 2-minute speech two times. For the experimental group, the subjects listened to their first speech and did a grammar awareness activity in between the two iterations of the speech. This was contrasted with a control group that did not do the grammar awareness activity. This data has been transcribed and is in the process of being analyzed. Furthermore, it was planned to discuss this data with other experts in fluency research at the 2020 conference of the International Association of Applied Linguistics. However, this conference was rescheduled to 2021 due to the corona virus.

    researchmap